Tänkte bara uppdatera läget!


Från 7 April till... Nu, det är en kort tid och alla har verkligen jobbat effektivt, det är jag väldigt tacksam för, tänk att jag är tacksam för att dom ska ta bort hela min livmoder, livmoderhals, slidtoppen, ev lymfkörtlar och vävnad runt om(radikal hysterektomi). När det är gjort vill jag att dom ska säga - Så nu är det bra, allt är borta och du är nu lika frisk som innan 7 april!
Att man kan vara tacksam över att drömmen om det tredje barnet bara dör, i slutänden är inte det det viktiga, Vi har två barn, två stycken dessutom, som behöver sin mamma just nu, inte ett syskon!
De vi har är mer än man kan önska och jag är evigt tacksam för de!
Att jag fick bära dom i min mage och att sedan föda dom, mina älskade barn! 
Jag kommer att skydda dom med hela mitt liv, mitt just nu sköra lilla liv som jag bara kastas runt i av all ovisshet, vidrigt är vad det är!
Cancer! Ett fruktansvärt besked, som människor får hela tiden, titt som tätt. 
Men inte jag!
Precis som när Freya föddes, Down syndrome? Det händer inte mig!
Det va en omställning och den klarade vi utan problem. 
Det handlade om kärlek och lycka, vi hittade de snabbt både kärleken och lyckan, vi tog en annan väg bara!
Men nu! 
Nu handlar det om liv och död, något helt annat där fokus bara ligger på ett alternativ och det är att överleva! 
Varje dag, minut och sekund sedan den 7 april kl 10.30 har mitt fokus legat på att inte tappa mig själv, jag måste hela tiden komma ihåg hur många som faktiskt överlever en cancerdiagnos, inte alla men väldigt väldigt många och Jag kommer att vara en av dom.
Jag kämpar med tankarna och måste varje minut rätta in mig i rätt riktning då det är lätt att vika av mot fel tankar.
Jag känner mig ändå väldigt stark och förundras över vilka otroliga varelser vi är, hur vi ställer in oss fort när något händer och utgår där ifrån, vi är överlevare!
Jag har min familj, nära och kära med mig hela tiden det vet jag, det betyder mest!
Att få gör det jag vill och det som får mig att må bra det är det jag fokuserar på JUST NU.
Men shit va rädd jag är till och från 🦋
Nu väntar jag på operationen 15 maj, sen tar vi resten där ifrån.

Tack alla för kramar, hjärtan, kommentarer och fina ord ❤

Ika
2017-05-08 @ 09:47:59

💙Så klok.

Sarah
2017-05-08 @ 09:55:27

Jag älskar dig! ❤️ Min fina kloka vän.
Nå mer än de behövs inte sägas... men en miljon saker ryms i tre ord.

Svar: Och jag dig ❤
sarafreya.blogg.se

Mimi
2017-05-08 @ 10:04:30

Hejja dig Sara!!
Kan till viss del förstå dina tankar och rädsla, var inte närheten av ett cancerbesked.. Bara cellförändringar som inte vill ge med sig, cellprover hit o dit och op. Bara utav det snurrade tankarna.

Jag är imponerad av dig, din styrka och positiva energi! Att du kommer komma helt frisk, och ännu starkare ut igenom detta tvivlar jag inte en sekund på. Hejja dig!!!

Svar: Tack Mimmi ❤
sarafreya.blogg.se

Madeleine Hinn
2017-05-08 @ 10:26:18
URL: http://yellowonion.blogg.se/

Fina du, vilken kamp du genomgår och vilken styrka du besitter. Håller alla tummar,tår & tuttar att allt blir bra efter din operation. Vackra människa, stor stor kram till dig och din fina familj ❤❤❤

Alexandra
2017-05-08 @ 10:43:01
URL: http://nouw.com/frokent

Att få en cancerdiagnos är inte lätt, och att hålla sig stark och glad är ännu svårare. När jag fick min diagnos sköldkörtelcancer 30 april 2015 blev jag chockad och ledsen, men när de sedan sa att det var goda prognoser så kunde jag andas ut lite. För ett år sedan var jag cancerfri och gravid med andra barnet, men nu håller de på att kolla upp ifall det har uppstått nya cancerceller i halsen.

Jag tänker på dig och hoppas innerligt att operationen går bra och att du är cancerfri efteråt. ❤️

Svar: Tack för att du skriver och berättar ❤ lycka till med ditt 🍀💕
sarafreya.blogg.se

Caroline Rosell
2017-05-08 @ 11:09:35
URL: http://c4rr0.blogg.se/

Du är så stark och så klok! Styrkekramar till dig!!❤

Svar: Tack fina du ❤
sarafreya.blogg.se

Malin
2017-05-08 @ 12:28:57

Så inspirerande inställning, vilken styrka du uppvisar mitt i allt elände! Men det är okej att känna sej ensam, liten och rädd. Också.
Stor kram till dej <3

Svar: Tack ❤
sarafreya.blogg.se

Anonym
2017-05-08 @ 14:10:21

Så fruktansvärt och önskar dig/er all lycka att detta går bra❤❤

Svar: Tack 💜
sarafreya.blogg.se

Amanda
2017-05-08 @ 14:18:28

Åh vad jag älskar dig du starka människa 💗

Svar:
sarafreya.blogg.se

Camilla
2017-05-08 @ 15:43:54

Fina Sara, din styrka kommer du långt med och du,vi sätter den där jävla cancern på plats. Tillsammans är vi starka och vi älskar livet och alla där i så varför inte ta vara på varenda sekund. Självklart ska vi låta oss braka i hop, för detta är skit!Skit, skit, skit!! Viktigt är dock att kravla sig upp igen. Jag iaf trivs inte alls att vara där nere. Men det här fixar du och vi tror på att det är det sista du gör, sen ska det vara borta. Bortblåst och aldrig komma igen...Aldrig!
Kramar om dig och din familj. Detta ska man inte behöva vara med om!

Anonym
2017-05-08 @ 18:24:34

Tror på dej Sara och din fina omgivning 🤗 önskar dej all lycka framöver och hela ditt liv ❤❤❤❤

Ann Katrin
2017-05-08 @ 18:37:10

Styrke kramar till dig och din familj. Fortsätt kämpa Sara. Du har sån livskraft och rätt inställning till att slåss mot cancern. Må alla goda energier i universum vara med dig/er. Kramar ❤️

Svar: 💜
sarafreya.blogg.se

Mackie
2017-05-08 @ 18:39:44

Mitt hjärta brister av att läsa att denna skit sjukdom än en gång drabbat en vacker person från insidan och ut. Det glädjer mej däremot att läsa om din krigar instinkt och ditt sett att se på livet som det är nu och det du har nu. Jag har ingen aning om hur det är att drabbas av cancer men jag har en stor aning om hur det är att stå brevid, för stor erfarenhet som jag önskar jag inte hade. Kom ihåg, det är okej att bryta ihop bara försök att resa dej upp igen. Tur att du har en sån svärm av fina människor runt dej ❤️ Som min bästa vän sa under hennes tid -YOLO!

Svar: Jag vet att din erfarenhet är för stor i detta embe fina vännen ❤
Tack för att du tänker på mig 💜
sarafreya.blogg.se

Eva Å
2017-05-08 @ 19:01:38

Men vännen 💕 hade ingen aning om vilken kamp du går igenom. Skönt att höra att livsglädjen finns där mellan "groparna", den kommer att bära dej 💕 Stora styrkekramen

Svar: 💜❤
sarafreya.blogg.se

Lena
2017-05-08 @ 20:26:20
URL: http://lenajonasson1010.wordpress.com

Du har en enorm styrka och förmåga i att uttrycka det du känner.
Det är en läkande egenskap.
All kärlek till dig och de dina! ♡

Svar: 💜
sarafreya.blogg.se

Anonym
2017-05-08 @ 20:27:51

Du låter positiv, bara det är en enorm styrka i allt det hårda..du kommer vinna, klart du vinner! 🌸

Svar: 💜
sarafreya.blogg.se

Johanna
2017-05-08 @ 21:29:35

Vilken kamp ni går igenom vännen. Ett jävla helvete! Men du är så klok i allt du skriver. Du kommer klara det här, såklart 💜 PUSS

Svar:
sarafreya.blogg.se

Linda
2017-05-09 @ 09:37:46

❤️

Svar: 💜
sarafreya.blogg.se

Adela
2017-05-09 @ 13:27:26

Hej Sara, jag hittade in till dig i höstas då vi fick veta att vårt foster hade kromosomavvikelse. Jag läste på allt vad som berörde DS o hittade också in till dig mfl på instagram. Tyvärr så blev vi tvungna att avbryta graviditeten men jag har ändå valt att fortsätta att följa bland annat dig.
Det var en tuff höst som vi gick igenom o mitt i allt fanns våra barn. Alltså den styrka och energi som jag fick genom vår 4-åring var enorm. Hade gått ned mig totalt ifall inte hon funnits där hemma varje gång man lämnat sjukhuset. Men..vår höst är långt ifrån den vår som du o din familj nu tar er igenom. Som du skriver. Ni har två jättefina barn o ni har varandra o all den Kärlek som ens barn ger en varje dag, men som kanske känns extra stor när livet är hårt, den Kärleken är stor, kanske den största. Jag hoppas så att du blir frisk Sara!! Du verkar vara en fantastisk fin mamma o person det lilla jag upplever genom ditt konto.
Kärlek o styrka till dig <3

Svar: 💜
sarafreya.blogg.se

Emelie
2017-05-10 @ 04:08:55
URL: http://www.emelieaulin.com

Heja dig Sara! Så fint du skriver. Ja chocken i att få cancer alltså... Du har en grym inställning! Stora kramar 💛

Svar: Tack Emelie 💜
sarafreya.blogg.se

Pernilla
2017-05-14 @ 11:58:44
URL: http://lillapia.blogg.se

Hej, hittade dig via blogg sidan.
Vill säga att jag har upplevt samma som du men inte precis samma men jag hade cellförändring och gjorde två ggr operation, alltså ta bort 1 cm från livmodern men det gick inte för HPV virus finns kvar så de förslog ta bort hela livmoder och äggledare men äggstockar har jag kvar så slipper jag få klimakteriet tidigt och jag sade ja självklart.
Jag har ändå fött två underbara pojkar och är nöjd så det finns inte anledning att funderar på utan bara ta bort min livmoder.
Jag gjorde operation i dec 2016, så det är ganska nyss iallafall och jag känner mig jättebra och känner inte alls någon skillnad förutom jag får aldrig mens mer men skönt ju att slippa mens :-).

Det kommer gå bra för dig och håller tummarna att det blir bra efter operation, du kommer grejar det. Heja heja, lycka till. KRAM <3.

Pernilla
2017-05-14 @ 11:59:05
URL: http://lillapia.blogg.se

Hej, hittade dig via blogg sidan.
Vill säga att jag har upplevt samma som du men inte precis samma men jag hade cellförändring och gjorde två ggr operation, alltså ta bort 1 cm från livmodern men det gick inte för HPV virus finns kvar så de förslog ta bort hela livmoder och äggledare men äggstockar har jag kvar så slipper jag få klimakteriet tidigt och jag sade ja självklart.
Jag har ändå fött två underbara pojkar och är nöjd så det finns inte anledning att funderar på utan bara ta bort min livmoder.
Jag gjorde operation i dec 2016, så det är ganska nyss iallafall och jag känner mig jättebra och känner inte alls någon skillnad förutom jag får aldrig mens mer men skönt ju att slippa mens :-).

Det kommer gå bra för dig och håller tummarna att det blir bra efter operation, du kommer grejar det. Heja heja, lycka till. KRAM <3.

Svar: Tack för att du skriver, berättar och peppar mig 💜🍀
sarafreya.blogg.se

Marie
2017-05-14 @ 20:37:01
URL: http://sskmarie.blogg.se

Vilka otroligt fina och starka ord, vilken kämpe du är!
Sänder massa styrkekramar till dig inför morgondagen! Kram <3

Svar: Tack 🍀
sarafreya.blogg.se

Carro
2017-05-15 @ 01:26:02

Styrkekramar till dig ❤️❤️

Svar: Tack det stärker 💜
sarafreya.blogg.se

Andreas
2017-05-15 @ 15:42:00

Jag hoppas verkligen det går bra för dig. Jag har själv just klarat cancer och är på bättringsvägen, så inget är omöjligt. Det viktiga är viljan att vägra ge upp, för då vinner man mycket mark. Håller tummarna för dig.

Svar: Tack för att du skriver 🍀
sarafreya.blogg.se

Jonna
2017-06-18 @ 19:32:23
URL: http://jonniz.blogg.se/

Detta hade jag missat och valde att skrolla ner hit för att läsa från början. Jag hoppas att operationen gick bra och att du mår mycket bättre, bra till och med!! Kramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet är NU

Tell them it´s all natural

RSS 2.0