Johanna
2014-03-30 @ 20:54:56
URL: http://wilmasmamma.vimedbarn.se

Men åh lilla sötnos! :)★

Maria
2014-04-01 @ 10:39:07

Åh, vilka härliga bilder! En som älskar att bada! Hoppas att allt är bra med er alla! Det var länge sedan jag kommenterade nu, men jag kikar in här ofta och är så glad över det första tecknet😀 jag vet känslan! Kram

Mari
2014-04-06 @ 14:19:39

Åh, vilken underbart söt lite tjej du har! :) Har själv ett litet barnbarn på 3 mån med Downs. Jag blir väldigt rörd när jag läser din blogg och samtidigt så hoppfull!

Jenny
2014-04-07 @ 14:59:11

Vi väntar på resultat från vårt fostervattenprov som med stor sannolikhet visar att barnet i magen har Downs syndrom. Är alltså i valet och kvalet vad vi gör om så är fallet. Är det möjligt att få kontakta dig på mail?

Jenny
2014-04-07 @ 15:00:43

Glömde fylla i Min mailadress.
Jenny

Svar: Själv klart får du mejla mig med frågor och funderingar!
sarafreya.blogg.se

Tessan
2014-04-10 @ 23:07:31

Hon är verkligen underbar eran lilla tjej! <3

André
2014-10-14 @ 09:46:51
URL: http://www.lifepuzl.se

Hej, hittade ingen mail adress så jag skriver här :)

André heter jag och arbetar med en gratis familjeapp som heter LifePuzl.
Eftersom jag är utbildad barnskötare och har arbetat som resurs åt tre pojkar och 1 flicka med downs syndrom så vet jag att kommunikationen är väldigt svår ibland, spec. med de yngre barnen.

På förskolan så skriver dom i en bok om vad man gjort under dagen och ibland kan man även få med sig en bild, men boken måste alltid vara kvar på förskolan så man hinner nästan aldrig sätta sig i lugn och ro med barnet och prata om dagen.

Med Lifepuzl kan personalen lägga in händelser i dagboken med bilder och text som ni föräldrar blir uppdaterad med via er mobil då man kan synka ett så kallat "puzl" med varandra. Här har ni nu alltid tillgång till vad som hänt under dagen samt kan visa och prata med barnet om det när ni kommit hem.

I ett "puzl" finns även en almanacka där man kan lägga in aktiviteter som händer i veckorna, allt för att underlätta för er föräldrar.

Lägg märke till att det är ett privat "puzl" som bara ni, eller ni och personalen har tillgång till.

Hoppas ni finner intresse av mitt tips!

mvh, André

Svar: Tack för tipset! Det ska jag kolla upp :)
sarafreya.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet är NU

Tell them it´s all natural

RSS 2.0